1. Wijkscan

De wijkscan is een analyse van de woningen in een wijk en de mogelijkheden voor energiebesparing. De wijkscan geeft een overzicht van de belangrijkste kenmerken van een wijk en benadrukt welke type maatregelen relevant zijn. Er wordt ook veel aandacht besteed aan het opstellen en plannen van vervolgstappen.

2. Energie expert support

Onze experts zijn in te huren op locatie voor advies op het gebied van bedrijvenselectie, kwaliteitscontrole, wijkanalyse, woningopname en marketing. Onze diensten zijn af te nemen per dagdeel (4 uur). Voor meer informatie over beschikbaarheid en prijzen, kun je contact opnemen.

Opzetten bewonersreis: Bewoners nemen niet van de ene op de andere dag de beslissing om ingrijpend hun woning te gaan verduurzamen. Daar gaat een heel proces aan vooraf. Dat proces noemen we ‘de bewonersreis’. Wij helpen coöperaties met het opzetten en inrichten van de bewonersreis. 

Maatwerkadvies en woningopname: Één van onze adviseurs komt de woning opnemen en bespreekt samen met de bewoner welke energiebesparende maatregelen mogelijk zijn. Na afloop van het gesprek wordt een verslag gemaakt. Dit verslag kan gebruikt worden als leidraad voor de verduurzaming van vergelijkbare woning in de wijk. Ons uitgangspunt is dat coöperaties in de toekomst zelfstandig maatwerkadvies kunnen geven, daarom raden wij aan om lokale adviseurs of energiecoaches te laten meelopen. Zij kunnen zo hun kennis en ervaring vergroten.

Inspectie en kwaliteitscontrole: Onze technisch experts kunnen (tussentijdse) inspecties uitvoeren van de werkzaamheden om te controleren of de uitvoerig conform offerte en afspraken is. Er wordt naderhand een inspectierapport opgesteld voor de bewoner en coöperatie. Het rapport kan gebruikt worden voor evaluatie van uitvoerende bedrijven. Ook hier is ons uitgangspunt lokale betrokkenheid en raden wij aan dat lokale energiecoaches of adviseurs meelopen.

3. Backoffice Helpdesk

Als coöperatie kun je een abonnement nemen op onze backoffice helpdesk. Binnen deze service kun je gebruik maken van eerstelijns support per email, telefoon of chat. Hierdoor is een coöperatie, energieloket of energiecentrum/winkel altijd bereikbaar voor bewoners en kan er opvolging worden gegeven aan vragen en verzoeken.

4. Backoffice Technisch Expert

Wij bieden ook een tweedelijns backoffice met adviseurs en technisch experts aan. Deze backoffice dienst is bedoeld voor coördinatoren van coöperaties en energieloketten. Onze adviseurs kunnen helpen bij specialistische vragen over energiebesparende maatregelen en installaties. Een bezoek op locatie kan in overleg maar daar zijn extra kosten aan verbonden. 

5. Samenwerking met bedrijven

Wij ondersteunen bij het selecteren van bedrijven voor uitvoering van maatregelen. Deze dienst bestaat uit het opstellen van selectiecriteria, gesprekken met bedrijven en het opstellen van een raamwerk voor een samenwerkingsovereenkomst met betreffende bedrijven.